Op weg door de Cairngorms National Park

11 juni 2022 - Aviemore, Verenigd Koninkrijk

Vrijdag van Perth naar Avimore gereden. Via een mooi B-weg, door de Grampian mountains, langs Blair Castle( die we te duur vonden om te bezoeken). Wat een mooie omgeving.

Vandaag(zaterdag) wilden  actief doen. Best wat miezer regen, maar temperatuur is goed,dus zin. We hadden gehoord dat je bij Avimore kabelbaan trein omhoog kon nemen. Maar het bleek al 4 jaar stuk en er is geen  geld om het te maken.

Bij de Vvv vertelden ze dat we er wel heen konden lopen( ten minste zo begrepen wij het) maar na 3 kwartier langs een drukken weglopen ,voelde het niet goed  . Wij weer 3 kwartier terug. Weer naar vvv. We werden door iemand anders geholpen.  Die zei direct al , dat het niet te lopen was🥵.

Dus wij weer terug naar de camper(was ook weer half uur lopen. En zijn omhoog gereden. Na toch ook weer de foute route gereden te hebben  , eindelijk aangekomen bij start wandeling.

De paarse route om bij The Green Lochan  te komen. We beginnen met de paaltjes aan de rechter kant. Ineens komen ze links van het pad. Grr, ik zei tegen Ties, zal hier ook wel rechts zijn,netzoals bij ons. Ties dacht van niet  maar toch maar mijn idee gevolgd. Bleek dus fout🤭, en zijn we 3 kwartier de verkeerde kant op gelopen. Dus weer terug. En eindelijk na 2 uur hiken kwamen we bij het meer. Ik dacht dat we netzoals in Zwitserland oid een mega uitzicht zouden krijgen. Niet dus. "Gewoon" een meer tussen de bergen in,in een soort kom.. Gelukkig was het een prachtige route en omgeving. Dus het is waar..de weg ernaar toe is vaak het mooist🙂

Op de terugweg nog bij Loch an Eilein, ruïne van een oud kasteel in een meer, gestopt. Was ook erg mooi.

Mijn benen, zwaar verzuurt van al het lopen ,nu lekker omhoog.

Morgen weer een dag.

Ps volgens mij kreeg iedereen 2 maal de zelfde blog, geen idee hoe het kon.

1. Jan en Marja R:
    11 juni 2022
    Herkenbaar haha😂😂
  2. Wies:
    12 juni 2022
    Nu rusten met de beentjes omhoog net als ik 😉😄
  3. Joke:
    12 juni 2022
    Jullie hebben wel even rust verdiend. 👍🏻😉😃
  4. Gerard en Ineke Yntema:
    13 juni 2022
    Dat was dus een mooie voorbereiding op de Apeldoornse Vierdaagse, of zelf de Heuvelland!!!!